lördag 14 augusti 2010

wedding











Hej på er alla :)
Nu är jag äntligen tillbaks. Har hållt på att fixa till ett bröllop all ledig tid jag har haft så det har inte blivit så mycket annat jag pysslat med. Men nu är jag klar med bröllopet och det lyckliga tu gifte sig i dag och jag hoppas att de har en riktigt kul fest i lokalerna som jag dekorerade i går. Som blords placering klippte och vek jag 102 askar med vars en choklad bit i. (ett projekt jag inte rekomenderar) Ett häfte med en presentation av alla gästerna och lite sånger i fungerade också som en hjälp till bordsplasering eftersom jag satt inviduella nr på alla. Med en stans från panduro i form av en tag var det enkelt att göra snygga ettiketter. menyerna belv i ett lite enklare snitt där de tre olika papprena i fick stå för effekten. Jag gjorde även häften till kyrkan som hade samma snitt som menyerna. Själva kartan för var man ska sitta bestod igentligen av tre delar. En karta över borden med nr på, en lista med gästernas namn i nr ordning och en lista med gästernas namn i alfabetisk ordning.
I går steg jag upp halv 6 då jag begav mig till blomstergrossisten och sedan begav jag mig till Boklunden i Tornahällestad där festen skulle vara. Det tar alltid längre tid än vad man tror men jag lyckades facktiskt bli färdig med alla blomster arangemang och utplaseringar i går. Det trodde jag aldrig. Jag hade ingen rast och jag åt inget förän jag kom hem vid 19.40 men i dag har jag tagit igen det. Tyvärr har min kamera lagt av så jag har bara tagit bilder med min telefon, vilket inte blir jättebra.
Ha det så bra sålänge!

3 kommentarer:

Helen sa...

vilket enormt jobb du lagt ner men vad fint det ser ut:)

Fru Lindberg sa...

Herregud gumman, vilket jobb! Hoppas verkligen du fick bra betalt ;0)

Unknown sa...

Så fantastiskt rolig och fint, det är min dröm att få göra ett helt bröllop