fredag 22 juli 2011

Sommaren som regnade bort




Det fortsätter att att regna där av fortsätter vi att renovera.
Jag har ärvt en gammal brudkista som inte var så fint målad men kistan i sig är jätte fin. Vi hade ett svårt val, ställa den i garaget (där den kan bli förstörd av fukt och annat skräp) eller att måla om den och faktiskt använda den. För mig var valet faktiskt inte lätt. Fredrik tyckte att det var självklart att jag skulle måla om den... Nätet blev min räddning. Jag sökte runt på brudkistor och hittade att de tyvärr inte är så poppis i dagens inredningar. Tar för stor plats och folk har svårt att få dem till att fungera när de har ett rundat lock. De som försöker sälja sina brudkistor får inte mycket pengar för dem i heller.... Så jag målade om den. Och numera står den som en skulptur i vårt stora rum och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Pga kistan var vi även tvungna att ta bort våra billy bokhyllor och måla om och sätta nya handtag på ett annat gammalt slitet skåp. Visst är det underbart när man kan skapa något nytt av gammalt :)

Inga kommentarer: